Deklaracja dostępności
WSTĘP DEKLARACJI
Uniwersytet Wrocławski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Uniwersytetu Wrocławskiego.
DATY PUBLIKACJI I AKTUALIZACJI
Data publikacji strony internetowej: ……..
Data ostatniej istotnej aktualizacji: ……..
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne elementy i treści
- Niektóre treści nietekstowe mogą nie posiadać swojej tekstowej alternatywy.
- Niektóre media mogą nie posiadać alternatywy tekstowej, napisów rozszerzonych lub audiodeskrypcji.Planujemy dodać funkcjonalność maszynowego odczytu treści stron www do końca 2023r.
- Przy wprowadzaniu treści nie zawsze podawane są sugestie korekty błędów.
- W części filmów nie ma napisów dla osób niedosłyszących i Głuchych. Planujemy dodać napisy do końca 2023 r.
Informujemy, że treści niedostępne wynikające z błędow redaktorskich są systematycznie poprawiane. Dodatkowo prowadzimy prace nad zwiększeniem dostępności udostępnianych dokumentów elektronicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 23.03.2023.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 23.03.2023
Skróty klawiaturowe
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Grzegorz Grys adc@uwr.edu.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu komórkowego +48695654057. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Inne zgłoszenia dotyczące dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej prosimy przesyłać na adres : tomasz.czaja@uwr.edu.pl
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszeniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową możesz skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i zwrócić się do Rzecznika, aby podjął interwencję w danej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Aplikacje mobilne
Informacje dodatkowe
Dokładamy starań, aby wszystkie udostępniane przez nas dokumenty cyfrowe posiadały logiczną strukturę a elementy graficzne w nich występujące posiadały opisy alternatywne zapewniając ich dostępność i rozpoznawalność przez czytniki ekranu. Niektóre załączniki są nierozpoznanym skanem w formacie PDF lub są złożonymi dokumentami zawierającymi np. onszerne tabele. W takim przypadku mogą Państwo:
- skorzystać z bezpłatnego narzędzia RoboBraille dzięki któremu można rozpoznać skan w postaci nieczytanego przez oprogramowanie udźwiękawiające obrazu (narzędzie sprawdzi się przy prostych dokumentach), RoboBraille
- skontaktować się z nami – postaramy się użytecznie przedstawić potrzebą treść wskazanego dokumentu.